Devil May Cry!

12467291

Comments

  • shatterstarshatterstar still unauthorized Joined: Posts: 8,553
    They're probably gonna give everyone suits of armor and Chis is gonna be the rough, one-eyed, chain smoking legend who trains a young, new recruit the ways of zombie warfare.

    lol, Neo Bio Redemption.

    av by Me
    my av makers: 1. Monkeyspank 2. DarkGiygas 3. aLee 4. givequicheachance 5. Nastradamus 6. OrangeCat 7. Seth 8. Yeah Dood 120% 9. PsychoSquall 10. DarkDragon 11. Master Chibi
    http://officialniapparel.blogspot.com/
  • DHEvilDHEvil Joined: Posts: 2,365
    ha ha. nah, im just not whining about it. its just a game. maybe im just old. i dont care that much, and am open to change as long as its good. dante could be a fucking trap for all i care, as long as bosses are bigger and more bad ass, cutscenes are galore and pretty, and gameplay is excellent. :p

    im just being open to the game, thats all, even though its cool to hate.

    No, you misunderstand.

    This is not Devil May Cry. Everyone is angry because the franchise is moving in a direction that is exactly what Devil May Cry isn't. It's not just about the game play, even though you can bet it'll be ass.
    BUHSSA WUHF!!
  • Shin OniShin Oni Mr. Gimmicks Joined: Posts: 6,269
    I can only imagine how bad RE6 is going to come out.

    Why? That series has technically been dead since 3 anyway. 4 was great for its time and clearly stepped it up for third person shooters. But as a Resident Evil game? Failed.

    5 isn't even Resident Evil. That's capcom trying to keep up with Gears of War for whatever reason considering they used their system for the game.
    I don't got those.
  • benben king of wishful thinking Joined: Posts: 1,147
    the did research on what people are into and this is what fell out.
    emo peter parker was the most interesting part of spiderman 3

    the best part of a shitty movie is still shitty.
    everyones into twilight, tight pants, eccentric everything.

    everyone? their core demographic? MALE GAMERS 18-34?

    nigga you trollin.
  • TerrastormTerrastorm Joined: Posts: 263
    So I read the topic too quickly, and got all excited at the Bayonetta team helping with the DMC reboot.

    What a horrible mistake.
  • DHEvilDHEvil Joined: Posts: 2,365
    2 years from now:

    Lol
    guys

    guys, remember when dante
    lol

    remember when dante looked awesome and was a lighthearted badass and they suddenly changed him into grimdark punk mixed with hipster?

    god damn lol
    that's fucking hilarious
    grimdark punk mixed with hipster
    dante

    lol
    BUHSSA WUHF!!
  • benben king of wishful thinking Joined: Posts: 1,147
    So I read the topic too quickly, and got all excited at the Bayonetta team helping with the DMC reboot.

    What a horrible mistake.

    I thought the exact same thing. if I was kamiya, I don't know if I'd be sad that my creation is EMOGRIMDARKHIPSTER now or laughing because its so ridiculous.
  • HeaTHeaT mindgames Joined: Posts: 3,245 ✭✭✭✭✭ OG
    what do you mean by team bayonetta on deck?

    im outi

    Roberth
    I stream games - twitch.tv/heatzgaming
    Youtube channel - youtube.com/heatfury
  • shatterstarshatterstar still unauthorized Joined: Posts: 8,553
    Why? That series has technically been dead since 3 anyway. 4 was great for its time and clearly stepped it up for third person shooters. But as a Resident Evil game? Failed.

    5 isn't even Resident Evil. That's capcom trying to keep up with Gears of War for whatever reason considering they used their system for the game.
    RE5 and Gears?!

    so what the hell was Lost Planet?! Final Fantasy?!!!!

    RE5 isn't RE2, but to say it's not RE at all is blasphemy compared to all the other failed games.

    now as for this "DMC", it is NOT devil may cry at all. Not even close. It's Emo May Crap.

    av by Me
    my av makers: 1. Monkeyspank 2. DarkGiygas 3. aLee 4. givequicheachance 5. Nastradamus 6. OrangeCat 7. Seth 8. Yeah Dood 120% 9. PsychoSquall 10. DarkDragon 11. Master Chibi
    http://officialniapparel.blogspot.com/
  • yah yaahh b*tch!yah yaahh b*tch! thats my b*tch Joined: Posts: 6,083
    Not to mention that Capcom REFUSES to continue the story PAST the Devil May Cry 2 arc. Fucking absurd.

    We get it, DMC2 was bad, but acting as if it NEVER existed to the point of making the last three games prequels to DMC1 is outrageous.



    I dont mind the visual overhaul or twilight Dante.
  • YsentYsent Joined: Posts: 26
    ha ha. nah, im just not whining about it. its just a game. maybe im just old. i dont care that much, and am open to change as long as its good. dante could be a fucking trap for all i care, as long as bosses are bigger and more bad ass, cutscenes are galore and pretty, and gameplay is excellent. :p

    im just being open to the game, thats all, even though its cool to hate.

    Maybe this will hit a little closer to home:

    What if Capcom took Street Fighter and gave it to Midway (Mortal Kombat studio) to make it more "western"?

    That's basically what's happening to Devil May Cry.
  • orochizoolanderorochizoolander 2LANDER! Joined: Posts: 15,636
    And the butthurt dante cocksuckers join in the hate as expect. I <3 SRK.

    I don't like dante's new look but everything else has me hyped, I wouldn't be surprised if it turns out to be the game in the series. Heavenly Sword was pretty good though way too short so I'm confident NT can pull it off
    P. gorath said: seriously though, it really crystalized how much better mvc3 is than that game. "Oh look, commando vs. 3 characters...this will be excitin--zzzzzzzzzzzzzZZzzzz"
  • Buster WolfBuster Wolf Are you okay? Joined: Posts: 738
    Watch Resident Evil 6 be a FPS.
  • DHEvilDHEvil Joined: Posts: 2,365
    And the butthurt dante cocksuckers join in the hate as expect. I <3 SRK.

    I don't like dante's new look but everything else has me hyped, I wouldn't be surprised if it turns out to be the (best) game in the series.

    Fuck. You. Bro.
    BUHSSA WUHF!!
  • shatterstarshatterstar still unauthorized Joined: Posts: 8,553
    And the butthurt dante cocksuckers join in the hate as expect. I <3 SRK.
    lol, but seriously. do you think Mario needs a "reboot"? Make him a native American that eats cheeseburgers while fighting evil donkeys while riding a giant bald eagle that can't fly?

    wait a minute.... *goes to legalzoom dot com*

    av by Me
    my av makers: 1. Monkeyspank 2. DarkGiygas 3. aLee 4. givequicheachance 5. Nastradamus 6. OrangeCat 7. Seth 8. Yeah Dood 120% 9. PsychoSquall 10. DarkDragon 11. Master Chibi
    http://officialniapparel.blogspot.com/
  • jedpossumjedpossum Ok, Darling Joined: Posts: 4,227
    Can't believe so many people think they know DmC more then capcom lmao!

    I occasionally stream so you can see how boring poking around in the memory is. www.hitbox.tv/jedpossum

    [8/6/2014 8:19:53 PM] Pasky: jedpossum, hacker of the obscure fighting games

  • Kang DoKang Do Joined: Posts: 251
    This has to be the worst reboot of any franchise I've ever seen.

    And considering this game's being developed by Ninja Theory and it's being made to "appeal to western audiences," it wouldn't surprise me if the gameplay was horribly dumbed down and made to play more like Heavenly Sword or God of War.
  • stealthcatstealthcat Joined: Posts: 155
    Can't believe so many people think they know DmC more then capcom lmao!

    I just know that Dante shouldn't look like whatever crap they showed at TGS.
  • ShadowcuzShadowcuz JTC Joined: Posts: 1,626
    what the fuck? JUST WHAT THE FUCK IS THAT CAPCOM?!?!

    im so angry right now.
    PSN: JTCuz
  • yah yaahh b*tch!yah yaahh b*tch! thats my b*tch Joined: Posts: 6,083
    This has to be the worst reboot of any franchise I've ever seen.

    And considering this game's being developed by Ninja Theory and it's being made to "appeal to western audiences," it wouldn't surprise me if the gameplay was horribly dumbed down and made to play more like Heavenly Sword or God of War.

    Both of those were excellent games what the fuck are you talking about, dick?


    DMC has always been EMO btw. Yall need to stop dickriding 3, if 4 didnt have the repetitious element of backtracking it would have been a much better game. The experience wasnt as glorious, but it was a good game in its own right.

    It wasnt that hard to follow up DMC2 with a half decent sequel.


    EDIT: on an unrelated note is the DMC5 Dante even younger than the DMC3 Dante? He's no older than 35 in DMC4, and he seemed to be around 18-22 in DMC 3 so Im assuming hes maybe 17-18ish this time.

    I hope his fighting style isnt immaculate, I'd like something very haphazard and wild. Id be very confused if he had his DMC3 abilities.
  • Diek StiekemDiek Stiekem Team triple terror for MvCi Joined: Posts: 2,611 mod
    RE5 and Gears?!

    so what the hell was Lost Planet?! Final Fantasy?!!!!

    RE5 isn't RE2, but to say it's not RE at all is blasphemy compared to all the other failed games.

    now as for this "DMC", it is NOT devil may cry at all. Not even close. It's Emo May Crap.

    A lot of the old skool RE fans didn't like RE5, I can understand that because the setting didn't resemble anything what the first 3 games were about (And yes I actually like RE5 as well)
    HOWEVER the characters were still RE and recognisable, but it went in a different direction without butchering the established cast we love.
    The Lost in Nightmares DLC also tried hard to homage the 1st game.

    This "DmC" however is just looking like a real bad saturday night in the kind of club you don't want to end up in.
    It has nothing in common with the established DMC series except the name.
    "Such Heroic Nonsense!"

    PSN: DiekStiekem
    XBL: DiekStiekemSRK
  • Spirit JuiceSpirit Juice 「HATES EVERYTHING」 Joined: Posts: 15,031 ✭✭✭✭✭ OG
    Apart from DMC5 not even being DMC, the game is going to be about 3 hours long and have no replay value. Bet it.
  • Shin OniShin Oni Mr. Gimmicks Joined: Posts: 6,269
    RE5 and Gears?!

    so what the hell was Lost Planet?! Final Fantasy?!!!!

    RE5 isn't RE2, but to say it's not RE at all is blasphemy compared to all the other failed games.

    now as for this "DMC", it is NOT devil may cry at all. Not even close. It's Emo May Crap.

    RE5 is blasphemy compared to all the other failed games. I dunno how much more clearer you want that said. That game got dumbed down like fuck. Even the Original RE4 looked pretty nice considering that made a complete 180 on where it was going. But RE5 is a slap in the face of the franchise. All that game did was finish up the Chris/Wesker saga.
    I don't got those.
  • DHEvilDHEvil Joined: Posts: 2,365
    This explains everything.

    Guy on the right is the new director for DmC. HE JUST MADE DANTE INTO HIMSELF.
    BUHSSA WUHF!!
  • iShottoiShotto COME AT ME BRO Joined: Posts: 2,077
    Can't believe so many people think they know DmC more then capcom lmao!

    yes because no ones played any of the games or watched the anime...........Fucking idiot.
    Say hello to your mother for me.
  • yah yaahh b*tch!yah yaahh b*tch! thats my b*tch Joined: Posts: 6,083
    RE5 isnt "blasphemy" talk about over-reacting. Jesus Christ. RE has taken a very action oriented approach while the element of suspense isnt as emphasized, I mean, I hope in the future that they bring a little of that formula back but its not "blasphemous." Gimme a break.
    yes because no ones played any of the games or watched the anime...........Fucking idiot.
    You missed his point.

    You as the fan cant tell Capcom what their intentions are concerning the direction of the game. They know DMC much better than you, theyre the ones who created it.

    Judging a 2 minute trailer with no gameplay is hardly worth all the bickering thats slowing escalating in here.
  • jimmy1200jimmy1200 Joined: Posts: 8,872
    i doubt they will dumb down the gameplay. like in what sense do you mean dumb down gameplay? devil may cry is not that complex gameplay wise anyways. people just end up breaking it in and finding out shit like jump cancels, invincibility frames on shit to allow for shenanigans, how to abuse over powered weapons which is always awesome, ect.. its not really a complex game at all to begin with. bosses and powerful fiends all have patterns they follow which can be easily dissected with consistent play. all they need to do is copy and paste devil may cry as usual :)

    i say bring back all the dmc3 styles, plus two new ones, and add on the shit from there. just everything that was in dmc3 but fancy that shit up, and your already on a good route to greatness. with 4 games under their belt, if this dmc isnt the best one, capcom is just filled with retards.

    re5 wasnt a bad game. i dont get that hate at all. looked great. excellent characters. fun over the top huge boss fights. excellent work in the cutscenes. couldve done something different with the story, but maybe they just saving some goodies, i dont know. nice dlc stuff. i wouldnt mind if re got a reboot. lets take it back to mansions, cities, and sewers with huge creepy ass spiders :( and for the love of god, if you make a new re with an assist character, make the assist character highly useful. sheeva is so beyond worthless its not even amusing in the slightest, or just go back to single player play, no assist.
    LEMME GET DAT!
  • shatterstarshatterstar still unauthorized Joined: Posts: 8,553
    RE5 isnt "blasphemy" talk about over-reacting.
    seriously.
    Judging a 2 minute trailer with no gameplay is hardly worth all the bickering thats slowing escalating in here.
    people said the same thing about MvC3. now people get infractions too.

    av by Me
    my av makers: 1. Monkeyspank 2. DarkGiygas 3. aLee 4. givequicheachance 5. Nastradamus 6. OrangeCat 7. Seth 8. Yeah Dood 120% 9. PsychoSquall 10. DarkDragon 11. Master Chibi
    http://officialniapparel.blogspot.com/
  • yah yaahh b*tch!yah yaahh b*tch! thats my b*tch Joined: Posts: 6,083
    Bringing back the DMC styles would be out of cannon with the storyline, but I suppose its possible.

    The people here already talking about how the gameplay will be "dumbed down" sound like idiots for several reasons mainly because:

    1. Devil May Cry's system was never complicated to begin with
    2. Bayonetta/Heavenly Sword teams did a SUPERB job with their respective games
    3. WE ONLY HAVE A 2 MINUTE TRAILER WITH NOY GAMEPLAY FOOTAGE


    And who cares that Dante has black hair? I mean REALLY..lol @ him looking like one of the hunks from twilight.
  • Spirit JuiceSpirit Juice 「HATES EVERYTHING」 Joined: Posts: 15,031 ✭✭✭✭✭ OG
    Let's be real about RE: it needed a reboot badly. After RE3, the game was starting to age horribly. Games in general were starting to evolve, but RE series remained exactly the same but with just new environments and characters. The clunky controls and gameplay were starting to age, and Capcom did the right thing by rebooting the series with RE4. Unfortunately, RE5 followed the same formula as RE1-3: same exact game, just different characters and environment. RE5 was pretty much DLC of RE4, which is why a lot of people were disappointed with it. That's not to say RE5 was a bad game, but it was pretty much a copy paste of RE4 with Chris instead of Leon. And punching boulders into lava.

    But yeah, DMC series did NOT need a reboot at all. I'm not sure what the hell Capcom is thinking.
  • Buster WolfBuster Wolf Are you okay? Joined: Posts: 738
    This explains everything.

    Guy on the right is the new director for DmC. HE JUST MADE DANTE INTO HIMSELF.

    Shit, talk about undeserved self insertion. What a douchebag. Capcom has officially lost their fucking minds.
  • NegaduckNegaduck Is so S-Rank Joined: Posts: 5,189
    Devil May Cry Reboot. Team Bayonetta on deck

    So much Dante man-crush in here.

    I'm interested to see how the game develops but I thought the trailer looked cool.
    Roll one up homie.
    My artblog - http://negaduckduckgoose.blogspot.com/
  • SylariSylari Joined: Posts: 1,445
    Why does DMC need a reboot? I'm a bit confused. It's not like the last versions were flops, and it's not exactly an old series either, 4 is only a few years old.

    And what the fuck did they do to Dante?
    SRK's worst Omega Red player.
  • BullDancerBullDancer Mentos, The Freshmaker Joined: Posts: 9,447
    The reason why people are angry is because this isn't DMC to anyone unfamiliar with the series............ don't ride off of the same name to get sales for a brand new game.........

    This game looks completely different from DMC.......... and what was that psychological evaluation bullshit..........

    Nigga had a troubled past and shit? O RLY............

    Not buying.......... I wanted a sequel to DMC1..........
    "Rock abandoned Neesa there like you were gonna abandon your son and wife and live alone with your TV"~Akuma-HAX
  • MrStabbyMrStabby YOU SCARED? Joined: Posts: 301
    This reboot shit is unseemly. :/
    Who's this Rihanna looking motherfucker?
    I'm highly disappointed.
  • Shin OniShin Oni Mr. Gimmicks Joined: Posts: 6,269
    So Where's Bayonetta 2/Devil May Cry 6?
    I don't got those.
  • RubedoRubedo #RalenzoHasNoSoul Joined: Posts: 128
    I'm speechless. What the fuck is this!? I knew there were going to be a new DMC coming out, but not a reboot with a "Dante" straight out of a Tim Burton movie mixed in with Twilight.

    Since my 6th sense in tingling, I bet the gameplay is not going to be over-the-top stylish badass while instead it's going to a cookie cutter gameplay.
  • BullDancerBullDancer Mentos, The Freshmaker Joined: Posts: 9,447
    What do you mean by team bayonetta, OP? When I read and found out it was being made by ninja theory I wanted to stomp you in the nuts...
    "Rock abandoned Neesa there like you were gonna abandon your son and wife and live alone with your TV"~Akuma-HAX
  • GomuGomuGomuGomu Strider Sucks Joined: Posts: 9,575
    1. Devil May Cry's system was never complicated to begin with
    2. Bayonetta/Heavenly Sword teams did a SUPERB job with their respective games

    1. To begin with, no, but it has evolved considerably imo. I mean, what other hack 'n slash games have combos like this.

    2. Not including Bayonetta what do you mean by this? Are you talking in terms of it's combat system or as an overall game?
    PSN: xXGomuGomuXx
  • NegaduckNegaduck Is so S-Rank Joined: Posts: 5,189
    Devil May Cry Reboot. Team Bayonetta on deck

    Dunno why everyone is talking so much shit on this game.

    We all know every nigga in this thread is going to buy a copy when it comes out anyways
    Roll one up homie.
    My artblog - http://negaduckduckgoose.blogspot.com/