Anime & Manga Thread v.5 FAQ/IRC: See OP. Welcome to 2017.

1483484486488489

Comments

  • GasarakiGasaraki Joined: Posts: 8,524 ✭✭✭✭✭ OG
    Wasted wrote: »
    I prefer to watch shows, not read them. I'll switch to Japanese if the dub is terrible though.

    You can definitely still watch em while you read em. Just gotta learn to do it quick
  • LivewireXLivewireX Joined: Posts: 5,726
    angelpalm wrote: »
    Enjoy your audible aids bro.

    Like people aren't just going to watch it using means to avoid the ads, lol.
  • angelpalmangelpalm Do not fist the android grills!! Joined: Posts: 23,057 ✭✭✭✭✭ OG
    LivewireX wrote: »
    angelpalm wrote: »
    Enjoy your audible aids bro.

    Like people aren't just going to watch it using means to avoid the ads, lol.

    CfYS4lWUkAA04ql.png
  • ChaddoSanChaddoSan Joined: Posts: 5
    Has anyone read the Tokyo Ghoul manga? Any better than the anime?
  • angelpalmangelpalm Do not fist the android grills!! Joined: Posts: 23,057 ✭✭✭✭✭ OG
    ChaddoSan wrote: »
    Has anyone read the Tokyo Ghoul manga? Any better than the anime?

    It's not hard to be better than shit...
  • krokro Joined: Posts: 689
    Aho Girl is one of the better shows in a season that doesn't have much to offer so far. It's a fast-paced comedy. Sugita and Aoi Yuuki have great chemistry.

    Other than that, the only other shows I look forward to watching are New Game+, Koi to Uso, and Isekai Shokudou - all of which have limited appeal. Hopefully the shows airing later are better.
  • WastedWasted Verbal Diarrhetic Joined: Posts: 5,703
    Gasaraki wrote: »
    Wasted wrote: »
    I prefer to watch shows, not read them. I'll switch to Japanese if the dub is terrible though.

    You can definitely still watch em while you read em. Just gotta learn to do it quick

    I've been watching subs when needed for nearly 20 years. It's not hard, but eventually I got tired of it. Not everything is localised anyway, so most of what I watch is still subbed.
    SFV: Ken, with THAT ORANGE COSTUME

    I have nobody to play with, so I typically talk out of my ass.
  • GasarakiGasaraki Joined: Posts: 8,524 ✭✭✭✭✭ OG
    ChaddoSan wrote: »
    Has anyone read the Tokyo Ghoul manga? Any better than the anime?

    Yes, and yes.

    That said it's also pretty infuriatingly edgy(not that the anime isn't). I don't even normally mind edgy stuff but it's just way overboard. I read the entire first series and even a bit into the second and I just had to stop. I kept up with it that long because it IS actually interesting, but eventually I couldn't overlook the parts I hated about it
  • EphidelEphidel Old Man SRK Joined: Posts: 14,699 ✭✭✭✭✭ OG
    Aho Girl is funny as hell.

    Yeah not a lot stands out this season, but there are some gems. Imma drop a show though since I'm up to 4, I like to keep it around 3
    -Bulldancer
    You get to blaze medical marijuana in peace you lucky motherfucker. RIP bruv

    -Javi
    02’s can never be OG
  • Ken34Ken34 a.k.a Mashima Taichi Joined: Posts: 6,970 ✭✭✭✭✭ OG
    was reading reviews for that Skirt no Naka wa Kedamono Deshita that you guys were interested in before the season started, apparently its only 5 minute episodes and from what everyone is saying its pretty much a hentai.

    only 2 animes from this season im really looking forward to is koi to uso and Ballroom e Youkoso
    "True Strength is something Money and Credit cards cannot buy"
  • CrystalCoreCrystalCore Joined: Posts: 464
    Kurokun wrote: »

    YESSSSS FMP4 MOAR KANAME FAN

    Not sure if I expect much from it, I just have so much positive nostalgia for the FMP series.

    https://www.facebook.com/LADbible/videos/3265921310121703/

    Also, marry your waifu today!

    I read somewhere that the Japanese voice of Sagara Sousuke also voices Domon Kasshu in G Gundam, as well as Rob Lucci, the CP9 leader in One Piece. I was surprised to find that out.
  • WastedWasted Verbal Diarrhetic Joined: Posts: 5,703
    edited July 7
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tomokazu_Seki

    Yes. Also Gilgamesh from Fate, Gai from Nadesico, Kanji from Persona and Takahashi Keisuke from Initial D.
    SFV: Ken, with THAT ORANGE COSTUME

    I have nobody to play with, so I typically talk out of my ass.
  • krokro Joined: Posts: 689
    These people should know that bakas are invincible.
  • Rioting SoulRioting Soul Joined: Posts: 4,830 ✭✭✭✭✭ OG
    Is deadfish dead? My computer is good enough for mkv but I was relying on deadfish so I can watch anime on the PS4 with friends. I'm still on ep 18 of LWA.
    Kurokun wrote: »
    IDTI
    Deathology wrote: »
    All these complaints about male on female violence in Aho-Girl reviews. :rofl:

    God I can't fucking wait for Index III.
  • beesuitbeesuit Joined: Posts: 3,526
    kro wrote: »
    These people should know that bakas are invincible.
    Baka Gaijins seem to suggest otherwise

  • WastedWasted Verbal Diarrhetic Joined: Posts: 5,703
    So I heard doing Sentai is a bit of a career killer in Japan, but GokaiYellow has done a fuckton of voice work.

    http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/people.php?id=123756
    SFV: Ken, with THAT ORANGE COSTUME

    I have nobody to play with, so I typically talk out of my ass.
  • XthAtGAm3RGuYXXthAtGAm3RGuYX SRK's ResidentSleeper Joined: Posts: 11,669
    Ken34 wrote: »
    was reading reviews for that Skirt no Naka wa Kedamono Deshita that you guys were interested in before the season started, apparently its only 5 minute episodes and from what everyone is saying its pretty much a hentai.

    It popped up on a site I go to and there is no "kind of" about it. It is hentai.
    Unchallenged owner of worst user name on SRK

    AE: Juri(Main), Ken(work in progress)::::UMvC3: Felicia/Dante/Doom::::SkullGirls: Squigly/Fortune
    Not enough Dragonballs between all three of the shows to keep you unbanned - Pertho
  • beesuitbeesuit Joined: Posts: 3,526
    This is mango is better than the Daigo Dango mango.
    https://dynasty-scans.com/chapters/someday_well_get_there_ch01#1

    Can't wait for the hand holding.
  • PastramiPastrami Delicious Deli Meat Joined: Posts: 204
    Some of the last few chapters of All Out released on mangastream are titled Harder Than I've Ever Done and Full of Holes. Thats what she said lmfao
    [♥slimey... yet satisfying♥]
  • Master_ChibiMaster_Chibi .: Dynamites! :. Joined: Posts: 15,051 mod
    There's an anime for the gambling girl? I fucking love the faces in the manga, they're deliciously evil.

    I'm not watching shit. You're all gay.
    ~*Hai! Back to Japan!
  • EphidelEphidel Old Man SRK Joined: Posts: 14,699 ✭✭✭✭✭ OG
    Looks like you're gonna miss out on Mariko's mammies then.
    Untitled2.png
    Untitled1.png

    -Bulldancer
    You get to blaze medical marijuana in peace you lucky motherfucker. RIP bruv

    -Javi
    02’s can never be OG
  • Master_ChibiMaster_Chibi .: Dynamites! :. Joined: Posts: 15,051 mod
    There's an anime for the gambling girl? I fucking love the faces in the manga, they're deliciously evil.

    I'm not watching shit. You're all gay.

    Yeah instead you're eating shit.

    yeah well you are actually shit so I win
    ~*Hai! Back to Japan!
  • Spirit JuiceSpirit Juice 「HATES EVERYTHING」 Joined: Posts: 14,840 ✭✭✭✭✭ OG
    There's an anime for the gambling girl? I fucking love the faces in the manga, they're deliciously evil.

    I'm not watching shit. You're all gay.

    Yeah instead you're eating shit.

    yeah well you are actually shit so I win

    You can't prove this.
  • Sephiroth73003Sephiroth73003 Joined: Posts: 4,278
    watched first 2 episodes of that 'anime' with the trap to see if it was going to be funny or something. Fuck that shit, is just a weird form of rape hentai. WTF, first episode was fucked got the chick drunk just to force himself on her then the second episode is legit sexual assault. Not going to watch anymore, if the moral of this story is she gets with him that's fucked.
    SF3: Makoto and Ken
  • Master_ChibiMaster_Chibi .: Dynamites! :. Joined: Posts: 15,051 mod
    There's an anime for the gambling girl? I fucking love the faces in the manga, they're deliciously evil.

    I'm not watching shit. You're all gay.

    Yeah instead you're eating shit.

    yeah well you are actually shit so I win

    You can't prove this.

    I don't need to, it's fact and probably in your wikipedia article.
    ~*Hai! Back to Japan!
  • GasarakiGasaraki Joined: Posts: 8,524 ✭✭✭✭✭ OG


    This is really interesting. This guy shows/explains some of the reception of K-On in Japan at every level, not just fans but industry peers and critics, as well as giving some cultural context
  • angelpalmangelpalm Do not fist the android grills!! Joined: Posts: 23,057 ✭✭✭✭✭ OG
    Whoever the lazy fuck was that "created" In another world with my smartphone needs to be kicked repeatedly in the balls.
  • Tekno VirusTekno Virus small man big strength Joined: Posts: 8,587
    Ephidel wrote: »
    Looks like you're gonna miss out on Mariko's mammies then.
    Untitled2.png
    Untitled1.png

    OH SHIT WHERE IS THAT FROM?
    The Gates of Creation are manifold. I vow to enter them all.
    Dellusions are inexhaustible.
    I vow to end them all.
    Sentient beings are numberless.
    I vow to save them all.

    The Kree Way is SUPREME.
  • EphidelEphidel Old Man SRK Joined: Posts: 14,699 ✭✭✭✭✭ OG
    OH SHIT WHERE IS THAT FROM?

    Youkai Apartment
    -Bulldancer
    You get to blaze medical marijuana in peace you lucky motherfucker. RIP bruv

    -Javi
    02’s can never be OG
  • angelpalmangelpalm Do not fist the android grills!! Joined: Posts: 23,057 ✭✭✭✭✭ OG
    Ephidel wrote: »
    Looks like you're gonna miss out on Mariko's mammies then.
    Untitled2.png
    Untitled1.png

    OH SHIT WHERE IS THAT FROM?

    Boku no Paizuri
  • tataa8Ptataa8P tourney. banned. washed-up. veteran. Joined: Posts: 1,089 ✭✭✭✭✭ OG
    When there's multiple responses to one query, you know the anime waifu titty thirst is in full effect lololol
    modern-day absolute truth™ :
    - Assumption is the Mother of all Fuck-Ups -
  • Master_ChibiMaster_Chibi .: Dynamites! :. Joined: Posts: 15,051 mod
    Seriously I'd love to rewatch Index/Railgun but have no idea how I'll do it lol
    ~*Hai! Back to Japan!
  • beesuitbeesuit Joined: Posts: 3,526
    Watch it on hanime.
  • Tekno VirusTekno Virus small man big strength Joined: Posts: 8,587
    Watching Seiba all hoe'ed up, yum yum yum. She's crazy but so tempting.
    The Gates of Creation are manifold. I vow to enter them all.
    Dellusions are inexhaustible.
    I vow to end them all.
    Sentient beings are numberless.
    I vow to save them all.

    The Kree Way is SUPREME.
  • beesuitbeesuit Joined: Posts: 3,526
    Flip your waifu
  • AlterGenesisAlterGenesis new srk is trollin Joined: Posts: 3,456
    Kakegurui is like Prison School, but troll ass gambling instead.

    LEGIT.
    #ipressallthebuttons
    XBL: AlterGenesis
    PSN: AlterGenesisOP
  • StockyJamStockyJam Joined: Posts: 5,338
    beesuit wrote: »
    Flip your waifu

    tumblr_m25gwc89ae1qbga48o2_r2_250.gif
  • EphidelEphidel Old Man SRK Joined: Posts: 14,699 ✭✭✭✭✭ OG
    Youkoso Jitsuryoku = Baka Test. Subs are out. Kikyou tits are :3333

    I don't see Aho Girl getting any stronger 5 epds in, might need a new gimmick or drop.
    -Bulldancer
    You get to blaze medical marijuana in peace you lucky motherfucker. RIP bruv

    -Javi
    02’s can never be OG
  • Shinkuu TatsumakiShinkuu Tatsumaki Joined: Posts: 6,699
    Fate Apocrypha boys and girls.

  • angelpalmangelpalm Do not fist the android grills!! Joined: Posts: 23,057 ✭✭✭✭✭ OG
    That scene was not Gal enough, gtfo


    This dudes friends in this gal show are like bootleg versions of Prison School crew XD
  • DeathologyDeathology Joined: Posts: 496
    edited July 13
    Ephidel wrote: »
    Youkoso Jitsuryoku = Baka Test. Subs are out. Kikyou tits are :3333

    The personalities of the MC and two heroines remind me of My Teen Romantic Comedy SNAFU. The MC doesn't seem like he has as much hatred though.
  • Spirit JuiceSpirit Juice 「HATES EVERYTHING」 Joined: Posts: 14,840 ✭✭✭✭✭ OG
    Nothing gay about Astolfo other than the penis. Fap away, friends!
  • StockyJamStockyJam Joined: Posts: 5,338
    my new fav wallpaper in wallpaper engine is the Persona5 op. shit is dope.
  • StockyJamStockyJam Joined: Posts: 5,338
    why am i only discovering the Castlevania anime just now?

  • Leon63Leon63 Joined: Posts: 9,602
    Never in my life have I gotten this trapped.
    0TxO64l.jpg
    Buying: Doujin where they make him a girl.