Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

WorstPlayer · Calm Yourself ·

I am no longer a competitive fighting game player. Its been real fun but all things come to an end.

About

Username
WorstPlayer
Joined
Visits
6,633
Last Active
Roles
Registered
Points
3,126
Posts
5,043
  • Re: MvCI Meta and Tier Discussion

    I find it amazing that despite everything Zero has he always seems to have a hard
    time dominating the early tourney meta. Starting to think that Zero forces such conservative
    play in his opponents they're less likely to do hasty shit and instead focus on Zero fucking up.
    In essence he makes a good player play better simply because he knows he can't push buttons
    against zero most of the time.

    Raccoon and Space seems to not be going anywhere soon. I'm still skeptical to call Rocket Raccoon
    top 5, but a team with Rocket Raccoon on it with the right partner (say Jedah) can easily be a top 5 team. The rise of Jedah isn't surprising, but again this is a Space stone thing mainly, him and RR get probably the most mileage out of it with others like fire brand and even Strange not being far behind. Still overall there's a lot of variety which is typical this early in the meta; however, considering the fast proliferation of information due to social media it's still pretty impressive that so many characters are in the top 5's. I take that this is partially due to the way damage scaling works and the tag system, if you play the tag system properly and can block most of the built in ambigous shit you can compete as long as your character isn't complete trash. Why? Because you most likely will be able to make someone block some shit which is the reason why characters that make you block the most shit are running things often. Make'em block some shit and run your mixup.

    I remember in other Marvels blocking is a bad idea, it still is, but because of absolutely forced block situations being able to block is an absolutely necessary skill set here. Between the less flexible mobility, lack of chicken block, return of full screen proximity guard, tag system and shitty pushblock it is what it is. Still not sure how much I like that reality , but I'm still liking the game, too much even now that I'm resolving some of my weaknesses. Once you have some bullshit of your own the game really starts to shine.

    Maybe streaming a tournie this week. Y'all can see my ass comentating, I'll holler.
  • Re: MVCI Bar and Lounge: Maximum Carnage Xmas Special

    Perhaps it's my age, (30 now) but I don't feel the same drive as before to practice. There was something about MVC3/U that made me want to play it endlessly. Figuring out unblockables with Viper, practicing TK Seismos, learning her staircase combos etc. Not to say there isn't technically difficult characters, it's just...it all seems quite the same. There's no uniqueness in my eyes. Every combo, regardless of looks is the same. No stylish flight loops like ROM, and Doom swag. No more "follow my lead!" because everyone can do it. Man, even watching Wolverine decimate a team from start to finish was fun. The most stylish character I can think of Jedah and that's about it. Seeing so many Dantes offline/online is just yawn. Not that I want to advocate difficulty for the sake of it, but that character was never user friendly. Now everyone does the same thing with him. BNB, super, set play. Perhaps I'm just blind to it all.....

    Believe it or not, sometimes you're just not into it as much anymore. Ironically, as soon as your recognize that and accept it, the sooner you can start enjoying it again
    in a different capacity.

    The funny thing is I feel the salt build within me when I lose lol. Then I head to training, think about more important things and turn the PS4 off.

    Yup, I've been there man. Playing myself I've turned into more of a end to a means in my mind. It's how I decompress. Honestly just get your combos down, steal setplay shit from videos,
    and realize the shits not your number one. After that everything is gravy. Sure some cats can play amazing and have 1000 responsibilities, but yeah unless you are deadset on becoming
    "someone" gaming wise based on your skill....

    don't let it get to you bihhhhhhhh
    willseless wrote: »
    Perhaps it's my age, (30 now) but I don't feel the same drive as before to practice. There was something about MVC3/U that made me want to play it endlessly. Figuring out unblockables with Viper, practicing TK Seismos, learning her staircase combos etc. Not to say there isn't technically difficult characters, it's just...it all seems quite the same. There's no uniqueness in my eyes. Every combo, regardless of looks is the same. No stylish flight loops like ROM, and Doom swag. No more "follow my lead!" because everyone can do it. Man, even watching Wolverine decimate a team from start to finish was fun. The most stylish character I can think of Jedah and that's about it. Seeing so many Dantes offline/online is just yawn. Not that I want to advocate difficulty for the sake of it, but that character was never user friendly. Now everyone does the same thing with him. BNB, super, set play. Perhaps I'm just blind to it all.....

    The thing about combos is that you almost can't optimize them with how the system works, so there's no "OHH this guy knows his shit!" when you see an optimized combo. I liked damage as a balance factor. You wanna play Dante for his support? You gotta deal with less damage, or work hard to optimize it. Too bad, since the tag system would be really fun with Shit damage/Great damage teams.
    Gotta look for those hard on moments on resets now, like what Jin posted.

    The way I see it optimized combos are for resource management and that's it. If that optimization is going to kill? Go for it if it kills a character. Even then, if they have soul storm you might just
    want to optimize your positioning for that reset and storm building.

    So my main team is now Firebrand/MonHun. It's not perfect by any means as it's kind of bootleg Chris G with better lock down in exchange for less air control. There's a spacing issue after demon missile I'm trying to resolve where I can get tag to up arrows into hard knockdown which will make it a lot stronger. At advantage this team is a nightmare for most teams without DP's or invincible supers. That's the thing about MH, if they have counter switch ready it's pretty easy to switch inside her long assed heavy sword combos and blow her up with a launcher so I have to get around that shit. In demon mode if I hold my "Here we go" during flash they done though.

    But yo, space storm eating projectiles is unexplored still. My Coon/Venom team had issues with hawkeyes and other keepawaycharacters until I started eating shit with Space stone and calling Venoms full screen active switch. It changes EVERYTHING and built MAD space stone meter. I'm really curious on who else has an awesome range on their run in. Granted space stone drags in so it's probably not that big of a deal. Hawkeyes started having a fit when I started doing it.
  • Re: MVCI Bar and Lounge: Maximum Carnage Xmas Special

    Good way to start the new year.
  • Re: MVCI Bar and Lounge: Maximum Carnage Xmas Special

    I was playing a power stone spammer today and there was a moment where I counter switched and had one character to the left, my opponent in the middle, and another of my characters on the right (121) in the air. Dude mashes stone and hit both my dudes into the wall and then started beating on em both. The stone hit my character in front and behind with one single button press, and somehow they ended up in the same spot to get happy birthday'd.

    It's whatever, but that kind of thing is just stupid. Like, hit my one dude, or hit em both and don't convert on both, gimme a chance to use meter to break. Just beating on two characters for that kind of easy mode stuff is lame.

    That's true power.
  • Re: MvCI Meta and Tier Discussion

    It's so weird to finally be playing characters most people consider to be in the top 10. Why?
    I've been exposed! Nah, real talk, I wish I had more time to play this game. Shit it seems like a lot of
    people put out full combo videos before I have had the time to learn one half assed combo. I notice a
    player starts playing a new character and two days later that character is fully optimized.

    Damn adulthood, at least my real life execution is on point.