S.mp->c.mk->s.lk WTF?!?!?!

makoto

#1

disclaimer: Yes I know this is a stun/combo video that is in every way impossible/not practical in a match/etc. I know that these videos are not going to help me get any better yada yada yada.

Anyhow, even with the stun I cannot figure out for the life of me how she links s.mp then c.mk then s.lk.

It’s about 1:05 in.


#2

does taunting give her moves more hit-stun ?


#3

I just looked it up and it’s possible on crouching opponents without them being stunned. Both links are 1 frame links though. MP on crouching = +8, C.MK starts up in 7 and leaves you +5 vs crouching and S.LK starts up in… yoiu guessed it, 4 frames.


#4

freakin weird…

It wouldn’t happen to matter if it’s hugo though right? Does it work on everyone?

So bizarre…


#5

yes it should work on every crouching character EXCEPT that I don’t know if other characters are wide enough for the S.LK to reach after the two medium attacks, but then again I haven’t checked.


#6

Sorry to rain on your parade, ZenFire, but I think there’s something wrong with the frame data you’re looking at. st.Strong does leave you at +8, and cr.mk does leave you at +5, but cr.mk and st.lk have 1 more frame of start up than you indicated (8 and 5, respectively).

As a result, these are indeed 1 frame links, but they are only possible because of the 1 extra frame granted by the stunned state. That is to say, they are 1 frame links that only work on crouching, stunned characters.

And yes, it works on everyone :slight_smile:


#7

That has to be the most useless shit ever.

I was hoping to get at least something from this:lame:


#8

:confused:


#9

:crybaby: :crybaby:lies ALL LIES!!! :crybaby: :crybaby:


#10

100% confirmed ?? O__o. If “yes”, this (maybe) is a very interesting stuff… am am


#11

you say GameRestaurant is wrong? then life is wrong! (,#???):?;’?,;`:!!!

EDIT: but no, you’re right, I’ve done some frame counting in the past and there do seem to be off by one errors in the game restaurant data after all. I guess the 3S bible go tit right the first time. I dunno what it’s all about though.


#12

Don’t forget that super meaty st.mp -> cr.mk also works on crouching characters (without stun). You should know this, since I’ve done it to you. :wgrin:


#13

So is someone gonna ask how you link Alex’s f+HP into Hyper Bomb? Maybe this is the wrong topic tho.


#14

Even if this isn’t the right topic, i’m answer your question: I did this twice… you must “meaty” the F+Hp and do the Hyper Bomb Like if you’re cancelling the F+Hp… yes, i know that this isn’t the right way to do… but is the only thing that i did to do the combo. ^^U


#15

That’s true…you could theoretically do meaty st.mp, cr.mk, SAI for massive damage on wakeup, provided they try to low parry.


#16

fuck that, this is some really nice shit… good job fo real.