The Art of Fighting Appreciation Thread


#1

Nobody play this in ggpo/2df?

I love the matches in versus that I had sometimes (I always play with koreans by some strange reason)

Anyway, opinions?


#2

lol i was planning to open a thread myself about this series. :bgrin:
i play sometimes AOF 1 on 2df, and i usually use Todo. I know he just has a move but i dont like other chars.
AOF 2 was a great improvement, but i played in vs only once.
The best is AOF 3, great graphics and not bad gameplay.
Here a awesome combo video for AOF3:
[media=youtube]JfdWdQ5CdLw[/media]


#3

AOF 2 had a great Versus, AOF 3 is a decent game, but I don’t like the ‘‘juggle’’ system


#4

yep, the juggle system is not really SNK style but at least it s different from AOF 1 and 2.
and… i love the graphics there. Really smooth animations too!


#5

IMO those are the best graphics that snk had developed for the neo geo. In the other hand, garou is pretty impressive too. I can’t decide between these two


#6

yes the best graphics made for neogeo were AOF3 and MOTW, no doubt about it.
just think about (AOF3) the shadows… i mean the other 2d fighting game with this feature is only KOF XII. There is a stage (AOF3) where there is the shadow of the tree where u can see the difference between light and dark.
SNK was too ahead…


#7

And graphics were the only thing going for that game.
You get hit, you fall down. Game was boring. Oh yeah, what about that fucking pelican that can OTG you…


#8

That pelican was boss, don’t be hating.


#9

Can’t appreciate things that aren’t good.


#10

What do you mean?


#11

i still love how the faces can be deformed in AOF … it’s hilarious and kinda of realistic xD
and the nude ko? how can we forget about that??!?!? xD


#12

How exactly is AoF2 played BTW? I don’t think I’ve ever seen how it’s ever played.


#13

what do u mean?


#14

Art of Fighting was a series full of interesting concepts, but terribly executed.


#15

You can’t appreciate AOF because it’s not good.


#16

…and what exactly do you mean by the AoF series not being good?

@fiol- Are there any ‘top player’ matches of AoF2 on the net?


#17

ah that :slight_smile:
i couldnt find any… only some online playing (recorded from 2df) and some aof3
dunno anything about top players :confused: